Наукова періодика України Педагогіка і психологія професійної освіти


Антонюк Г. 
Ідеї суспільного прогресу й освіти у працях Феофана Прокоповича / Г. Антонюк // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 247-258. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_27
У контексті західноєвропейської ідеології епохи Просвітництва проаналізовано погляди Ф. Прокоповича на освіту та виховання. Зазначено, що вирішальну роль освіти, науки у суспільному прогресі теоретично обгрунтовано в творах ученого "Духовний Регламент", "Перше вчення отроком" та ін. Виокремлено раціональні основи вчення Ф. Прокоповича, які сприяли секуляризації науки від релігії, а в подальшому - вивільненню інтелектуального та духовного життя з-під влади теологічного світогляду. Охарактеризовано роль церкви як державного інституту в справі освіти та морального виховання суспільства за умов нестачі освічених кадрів і відповідної навчальної літератури. Теоретичні погляди Ф. Прокоповича на освіту та виховання були підтверджені його науково-педагогічною діяльністю в Києво-Могилянській, а потім у Петербурзькій Академії наук. Зазначено, що вивчення поглядів Ф. Прокоповича на освіту та виховання з точки зору історичної ретроспективи становлять інтерес для сучасної педагогічної науки, а його спадщина заслуговує на переосмислення за умов сучасності.В контексте западноевропейской идеологии эпохи Просвещения проанализированы взгляды Ф. Прокоповича на образование и воспитание. Отмечено, что решающая роль образования, науки в общественном прогрессе теоретически обоснована в произведениях ученого "Духовный Регламент", "Первое учение отроком" и др. Выделены рациональные основы учения Ф. Прокоповича, которые способствовали секуляризации науки от религии, а в дальнейшем - высвобождению интеллектуальной и духовной жизни из-под власти теологического мировоззрения. Охарактеризованы задачи церкви как государственного института в деле образования и морального воспитания общества в условиях недостатка просвещённых кадров и соответствующей учебной литературы. Теоретические взгляды Ф. Прокоповича на образование и воспитание были подтверждены его научно-педагогической деятельностью в Киево-Могилянской, а затем в Петербургской Академии наук. Отмечено, что изучение взглядов Ф. Прокоповича на образование и воспитание с точки зрения исторической ретроспективы представляют интерес для современной педагогической науки, а его наследие заслуживает переосмысления в условиях современности.The article analyzes F. Prokopovych's views on training and education in the context of Western European Enlightenment. The author traces the idea of the relationship between social progress and the level of education that was theoretically grounded in the following works of the scientist "Spiritual Regulation", "First teaching of lads", and others). The article describes the task of church as a public institution concerning education and moral education of society in terms of lack of educated personnel with corresponding educational literature. Theoretical views of Theophanes Prokopovych on training and education were confirmed by his scientific and educational activity in Kyiv Mohyla Academy, and further in St Petersburg Academy of Sciences. Views of F. Prokopovych on the social significance of education from position of the historical retrospective deserve study and reconsideration in modern conditions.
  Повний текст PDF - 292.344 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Антонюк Г.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Антонюк Г. Ідеї суспільного прогресу й освіти у працях Феофана Прокоповича / Г. Антонюк // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2013. - № 5. - С. 247-258. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pippo_2013_5_27.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Антонюк Галина Дмитрівна (філософські науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського