Наукова періодика України Психологічні перспективи


Головін М. Б. 
Модельний розгляд пізнавальних процесів, супутніх навчальному програмуванню / М. Б. Головін, Н. А. Головіна, Н. М. Головіна // Психологічні перспективи. - 2018. - Вип. 31. - С. 57-70. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2018_31_7
Розглянуто авторську оригінальну психологічну модель ментальних пізнавальних процесів, що забезпечують навчальне програмування. Уявлення про програму, що формуютьсяв процесі навчальних дій, поданоу вигляді ієрархічної структури. Вона розростається невеликими, логічно завершеними фрагментами. Модельний механізм формування цієї структури в процесі навчання окреслено лаконічною схемою, у якій задіяно три циклічні процеси. Їх ментальний механізм пояснено термінами формальної логіки. Представлена модель формування знань є універсальною. Вона може бути платформою для розробки методик навчання в будь-якій галузі знань. Навчальне програмування вибрано для ілюстрації моделі, тому що ця сфера знань має витончену ієрархічну структуру, елементи якої є кроками алгоритму, що можуть бути швидко перевіреніна дієздатність. У цьому проявляється спорідненість цих пізнавальних схем із когнітивними картами. Це особливо добре помітно під час моделювання фізичних процесів, що мають візуальний складник свого розвитку на екрані. Саме тому приклади з програмування простих фізичних процесів розглянуто в цій роботі. Цікаві ментальні процеси, що супроводжують ускладнення програми в процесі її написання, тобто переходи від простішої до складнішої моделі фізичного процесу. Програмний фрагмент, у якому уособлюється ускладнення моделі фізичного процесу, логічно завершений. Він може бути охоплений полем уваги та усвідомлений. На прикладі ускладнення моделі фізичного процесу розглянуто механізми ускладнення структури уявлень про програму.
  Повний текст PDF - 1.27 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Головін М.
  • Головіна Н.
  • Головіна Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Головін М. Б. Модельний розгляд пізнавальних процесів, супутніх навчальному програмуванню / М. Б. Головін, Н. А. Головіна, Н. М. Головіна // Психологічні перспективи. - 2018. - Вип. 31. - С. 57-70. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2018_31_7.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського