Наукова періодика України Управління, економіка та забезпечення якості в фармації


Пімінов О. Ф. 
Аналітичний огляд проведення ліцензійних іспитів в зарубіжних країнах та в Україні / О. Ф. Пімінов, Д. Л. Великий, С. В. Огарь, А. В. Глущенко, Л. І. Шульга // Управління, економіка та забезпечення якості в фармації. - 2018. - № 3. - С. 20-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Uezyaf_2018_3_5
Система ліцензійних інтегрованих тестових іспитів є комплексом засобів стандартизованої діагностики рівня професійної компетентності, що введена в Україні як форма незалежного оцінювання здобувачів вищої освіти за галуззю знань "Охорона здоров'я". Мета роботи - вивчення та узагальнення досвіду зарубіжних країн у проведенні ліцензійних іспитів, їх місії, умов, структури та регламенту проведення, а також розгляд запровадження системи ліцензійних іспитів в Україні. Проаналізована система ліцензійних іспитів у країнах: США, Канаді, Великій Британії, Чехії, Польщі; визначено, що Канада та Чехія мають у структурі іспиту практичну і теоретичну частини і необмежений час на його складання; США, Велика Британія та Польща ліцензійним іспитом визначають компетентності для вирішення практичних питань фармації. Проведення ліцензійних іспитів покладене на національні ради з фармації або фармацевтичні асоціації. Ліцензійний іспит в Україні містить три складові: "Крок 1 Фармація" - проводиться з фундаментальних дисциплін, вимірює показники якості базової вищої освіти, "Крок 2 Фармація" - є частиною Державної атестації і визначає показники якості фахової складової вищої освіти та "Крок 3 Фармація" - базується на програмі підготовки в інтернатурі і встановлює рівень професійної компетентності провізора-інтерна. Відрізняється і критерій складання: у США та Канаді результат "склав" визначається на рівні 50 % правильних відповідей, а у Великій Британії та Польщі становить 55 % і 56 % відповідно, в Україні становить 60,5 % для "Крок 1, 2 Фармація" та 70,5 % для "Крок 3 Фармація". Висновки: Тест як інструмент вимірювання навчальних досягнень, використовується у багатьох країнах світу і належить до основних понять педагогічної діагностики. Крім того, загальнодержавний ліцензійний тестовий іспит для майбутніх фармацевтів у жодній країні на етапі додипломного навчання не проводиться; в Україні "Крок 1 Фармація" студенти складають після закінчення 3-го курсу, та "Крок 2 Фармація" на 5-му курсі у структурі державної атестації; за кордоном ліцензійні іспити проводяться профільними структурами, як правило, фармацевтичними асоціаціями або радами, в Україні - Центром тестування при Міністерстві охорони здоров'я; закордонні фахівці зазвичай мають один ліцензійний іспит, в Україні їх проводиться три впродовж всього терміну навчання.
  Повний текст PDF - 241.403 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Пімінов О.
  • Великий Д.
  • Огарь С.
  • Глущенко А.
  • Шульга Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Пімінов О. Ф. Аналітичний огляд проведення ліцензійних іспитів в зарубіжних країнах та в Україні / О. Ф. Пімінов, Д. Л. Великий, С. В. Огарь, А. В. Глущенко, Л. І. Шульга // Управління, економіка та забезпечення якості в фармації. - 2018. - № 3. - С. 20-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Uezyaf_2018_3_5.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Пімінов Олександр Фомич (медичні науки)
  • Глущенко Алла Володимирівна (фармацевтичні науки)
  • Глущенко Алла Володимирівна (медичні науки)
  • Шульга Людмила Іванівна (фармацевтичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського