Наукова періодика України | Вісник Черкаського університету | ||
Шапран Ю. П. Діагностика професійної компетентності студентів педагогічного університету методом аналізу поведінкових індикаторів / Ю. П. Шапран // Вісник Черкаського університету. Серія : Педагогічні науки. - 2015. - № 10. - С. 143-149. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchuP_2015_10_25 The purpose of the article is in testing complex diagnostic methods for determining the level of formation of professional competence of future teachers. This study involves the analysis of the fundamental contradictions between the process of professional teacher training and diagnostic tools to determine the level of their professional competence. The results of analysis of contemporary literature shows lack of research devoted to the above mentioned problems that interferes the implementation of an effective system of training teachers. There are a limited number of publications which address the problem of complex diagnostics of students of pedagogical universities. Selected diagnostic tool includes determination of indicators of professional competence, which includes the following components: motivational-value (the value-oriented, differential-psychological competence); cognitive-activity (objective, strategic, methodical, informational-technological, organizational competence); personal-reflexive (socio-communicative, creative and innovative, Health-saving, environmental, auto-psychological competence). In order to improve the process of diagnosing professional competence of future teachers and to correct the level of formation of its components, the author proposed a proven diagnostic technique. It is based on principles used by the international company "SHL" in conducting Interview Competency with managers and graduates. Further research will focus on the creation of developmental programs for students of pedagogical universities. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Шапран Ю. П. Діагностика професійної компетентності студентів педагогічного університету методом аналізу поведінкових індикаторів / Ю. П. Шапран // Вісник Черкаського університету. Серія : Педагогічні науки. - 2015. - № 10. - С. 143-149. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchuP_2015_10_25.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |