Наукова періодика України Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту


Фомін О. В. 
Визначення навантаженості несучої конструкції вагона-платформи при перевезенні військової техніки / О. В. Фомін, Г. Л. Ватуля, А. О. Ловська // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2021. - Вип. 195. - С. 6-19. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpudazt_2021_195_3
Наведені результати визначення навантаженості несучої конструкції вагона-цистерни з пружньо-фрикційною хребтовою балкою. Дослідження проведені стосовно вагона-цистерни моделі 15-1443-06, призначеного для перевезення світлих нафтопродуктів. Для визначення динамічної навантаженості несучої конструкції вагона-цистерни сформовано математичну модель, яка враховує його переміщення при коливаннях підскакування. Зв'язок несучої конструкції з ходовими частинами описувався як послідовне пружне з'єднання. Вагон-цистерна при цьому розглядається як система з трьох твердих тіл - несучої конструкції та двох візків моделі 18-100 з ресорними комплектами, які мають жорсткість та коефіцієнт відносного тертя. Розв'язок системи диференціальних рівнянь руху вагона-цистерни здійснений за методом Рунге-Кутта при початкових умовах рівних нулю. Встановлено, що максимальне вертикальне прискорення, яке діє в центрі мас несучої конструкції вагона-цистерни при русі у порожньому стані складає близько 1,72 м/с<^>2 (0,17g), що майже на 20 % нижче за прискорення в типовій конструкції. Розраховано основні показники міцності несучої конструкції вагона-цистерни. При цьому застосований метод скінченних елементів, який реалізовано в програмному комплексі SolidWorks Simulation (CosmosWorks). В якості скінченних елементів використовувалися просторові ізопараметричні тетраедри. Розрахунок здійснений в квазістатиці. Встановлено, що максимальні еквівалентні напруження виникають у зоні розміщення люка-лаза та складають 173,7 МПа, що на 13 % нижче, ніж у типовій конструкції. Проведені дослідження сприятимуть створенню напрацювань щодо проектування інноваційних конструкцій залізничних транспортних засобів з покращеними техніко-економічними характеристиками, а також підвищенню ефективності експлуатації залізничного транспорту.
  Повний текст PDF - 746.245 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Фомін О.
  • Ватуля Г.
  • Ловська А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Фомін О. В. Визначення навантаженості несучої конструкції вагона-платформи при перевезенні військової техніки / О. В. Фомін, Г. Л. Ватуля, А. О. Ловська // Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. - 2021. - Вип. 195. - С. 6-19. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpudazt_2021_195_3.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Фомін Олексій Вікторович (технічні науки)
  • Ватуля Гліб Леонідович (1972–) (технічні науки)
  • Ловська Альона Олександрівна (1985–) (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського