Наукова періодика України | Авіаційно-космічна техніка і технологія | ||
Білогуб О. В. Працездатність підшипників ковзання як опор шестерень основного паливного насосу ГТД / О. В. Білогуб, І. С. Романенко, О. В. Гудошник, С. О. Тристан // Авіаційно-космічна техніка і технологія. - 2021. - № 2. - С. 52–58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2021_2_8 Мета роботи - дослідження працездатності гідродинамічних підшипників ковзання, як опор шестерінчастого паливного насосу зовнішнього зчеплення до ГТД. На даний час є нормою, що опори таких насосів працюють в умовах напівсухого тертя, що зменшує ресурс і є одним із обмежувальних факторів. Для вдосконалення взято серійний шестерінчастий насос із кількістю триб z = 14, модулем m = 3,8, і навантаженням на цапфу до Р = 7800 Н. Розглянуто варіанти насосів з електричним і механічним (від ротора ГТД) приводами. Вантажопідйомність підшипників досліджено на моделях за критерієм мінімальної товщини шару робочої рідини, що має низьку в'язкість (гас). Для моделювання застосовано поширену теорію, що базується на розв'язках диференціальних рівнянь гідродинаміки в'язкої рідини, які пов'язують тиск, швидкість та опір грузлого зрушення. З технологічних міркувань мінімально допустимий шар гасу обмежено 5 мкм. Розглянуто та проаналізовано мультипелюсткові (2-х, 3-х и 4-х пелюсткові) підшипники з різним орієнтуванням пелюсток щодо вектора дії сили. Виявлено, що 2-х пелюстковий підшипник має кращу вантажопідйомність (забезпечує найбільший шар гасу з усіх розглянутих). За результатами попереднього аналізу для подальшої роботи взято 2-х пелюстковий підшипник. Проаналізовано вплив навантаження, установчого зазору, ексцентриситету, питомого радіусу кривизни пелюстка, довжини цапфи на його вантажопідйомність. Запропоновано раціональний тип конструктивного виконання підшипників по критерію вантажопідйомності (мінімальному шару робочої рідини). Показано, що гідродинамічний 2-х пелюстковий підшипник може бути досить ефективним для опор шестерень паливних насосів ГТД. За результатами роботи запропоновано 2 варіанти конструкцій качаючого вузла. Перший - до насоса з приводом від ротора ГТД із параметрами z = 19, m = 3,3, шириною триба B = 34, діаметром цапфи D Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Білогуб О. В. Працездатність підшипників ковзання як опор шестерень основного паливного насосу ГТД / О. В. Білогуб, І. С. Романенко, О. В. Гудошник, С. О. Тристан // Авіаційно-космічна техніка і технологія. - 2021. - № 2. - С. 52–58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aktit_2021_2_8.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |