Наукова періодика України Держава та регіони


Леонтьєва Т. С. 
Соціальні мережі як форма комунікаційного простору для дитини / Т. С. Леонтьєва // Держава та регіони. Серія : Соціальні комунікації. - 2021. - № 4. - С. 148-154. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/drsk_2021_4_22
Мета дослідження - аналіз впливу соціальних медіа на соціалізацію підлітків. Для досягнення мети поставлено такі завдання: огляд джерельної бази, присвяченої зазначеній проблемі; з'ясування значущості соціальних мереж для сучасних підлітків; визначення переважного типу сенсорного сприйняття інформації; аналіз особливостей взаємодії між підлітками як користувачами соцмереж та контекстно-таргетованою рекламою. Методологія дослідження включає в себе спостереження, бесіду, опитування. Емпіричне дослідження проведено в учнівському середовищі закладу загальної середньої освіти м. Київ із залученням 205 осіб і учнів 6 - 8 класів віком від 11 до 14 років. Підібраний психодіагностичний арсенал передбачав використання включеного спостереження та бесіди, методики С. Єфремцева на визначення провідного типу перцептивної модальності, а також авторського опитувальника "Вплив контекстної реклами на сучасного користувача соціальних мереж". У роботі розкрито проблему взаємодії дітей із соціальними мережами. Встановлено, що особливо тісно інтеракції такого типу відбуваються під час підліткового періоду генези буття. Детермінантами цього явища є сепарація особистості від впливу батьків, потреба в особистому просторі, приватному та конфіденційному, а також провідний для цього вікового етапу вид діяльності - інтимно-особистісне спілкування. З'ясовано, що проблему взаємодії осіб пубертатного періоду із соціальними медіа неодноразово аналізували вітчизняні та зарубіжні науковці. Зокрема, у більшості випадків доведено деструктивний її вплив на особистість підлітків. Результати підтвердили факт активної інтеграції підлітків із соціальними мережами та надали змогу відповідно до вікових параметрів диференціювати їх уподобання щодо того чи іншого медійного ресурсу. Крім того, встановлено кореляційний зв'язок між типом перцептивної модальності та особливостями поведінки респондентів у соціальних мережах. Не просто розкрито особливості комунікації підлітка із соціальними мережами, а й рекламу як комунікаційне явище між молодими людьми в площині мережі Інтернет. Практичне значення результатів ролягає у тому, що вони можуть бути використані під час вивчення курсів "Масмедійна грамотність" та "Новітні соціальні мережі" спеціальностей "Журналістика", "Реклама".
  Повний текст PDF - 227.641 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Леонтьєва Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Леонтьєва Т. С. Соціальні мережі як форма комунікаційного простору для дитини / Т. С. Леонтьєва // Держава та регіони. Серія : Соціальні комунікації. - 2021. - № 4. - С. 148-154. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/drsk_2021_4_22.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського