![]() | Наукова періодика України | ![]() | Електрифікація транспорту |
Коваль В. А. Результати стендових досліджень ковзних контактів міського електротранспорту / В. А. Коваль // Електрифікація транспорту. - 2013. - № 5. - С. 41-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eltr_2013_5_8 До одних з найбільш поширених на міському електротранспорті рухомих сполучень відносяться ковзні електричні контакти. Особлива складність вирішення триботехнічних проблем у ковзних електричних контактах обумовлена дією електричного струму, що призводить до інтенсифікації умов зовнішнього тертя і зношування. Для забезпечення надійності роботи ковзних контактів міського електротранспорту ставлять вимоги щодо їх фізико-механічних та триботехнічних властивостей. На основі аналізу літературних джерел [2-6] установлено, що недоліками всіх відомих струмознімальних елементів є відсутність фізико-хімічної взаємодії складових компонентів матеріалу, яка є наслідком одержання високого питомого електроопору та низької зносостійкості. Запропоновано проведення стендових досліджень нових ковзних контактів міського електротранспорту та порівняння значень із серійними контактами. Дослідження показали, що середній питомий знос запропонованих вставок менше за серійні в 1,7 - 2,1 рази. Під час взаємодії контактного проводу з запропонованими вставками, його питомий знос нижче на 16,7 - 33,3 % у порівнянні з ковзним контактом із серійними вставками. Подача води у ковзний контакт на питомий знос запропонованих вставок N 1 - 2 суттєво не впливає, при цьому, величина зносу серійних вставок більша за запропоновані у 2 - 3 рази, а подача води у контакт призводить до різкого підвищення величини їх зносу. Контактний електроопір ковзних контактів із запропонованими вставками N 1 - 2 у порівнянні із контактом із серійними вставками нижче в 1,3 - 1,9 рази. Подача води у контакт призвела до підвищення контактного електроопору, але, під час застосування запропонованих вставок він нижче в 1,1 - 1,4 рази в порівнянні з серійними. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Коваль В. А. Результати стендових досліджень ковзних контактів міського електротранспорту / В. А. Коваль // Електрифікація транспорту. - 2013. - № 5. - С. 41-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eltr_2013_5_8.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![]() |
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |