Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Павлова Н. С. 
Самооцінювання сформованості методичної компетентності майбутніх учителів інформатики: аналіз проблеми дослідження / Н. С. Павлова, І. С. Войтович // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 4. - С. 108-115. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_4_19
Обгрунтовано необхідність підвищення якості методичної підготовки вчителів інформатики, розкрито зміст поняття "методична компетентність майбутнього вчителя інформатики", наведено результати самооцінювання студентів сформованості методичної компетентності. Упровадження нової парадигми освіти, динамічні перетворення в інформатиці як фундаментальній науці і як шкільному предметі вимагають компетентних учителів інформатики, які готові конструювати і реалізовувати власну методичну систему вивчення шкільного курсу інформатики. З огляду на це необхідно вносити корективи до освітніх програм підготовки вчителів, удосконалювати процеси формування їх фахових компетентностей. Матеріали і методи: теоретичні (аналіз, порівняння, узагальнення, систематизація науково-методичних джерел) та емпіричні (анкетування студентів, спостереження та аналіз результатів). Вивчення науково-методичних джерел показало, що на етапі здобуття вищої освіти відбувається формування у студента методичної компетентності та її первинне функціонування, а після завершення навчання у ЗВО, у процесі професійної діяльності вчителя - подальший розвиток компетентності. Методична компетентність майбутнього вчителя інформатики є динамічною інтегрованою професійно-особистісною характеристикою особистості, що поєднує знання і уміння, досвід вирішення навчально-методичних завдань з урахуванням особливостей учнів та специфіки предмету, професійно значущі особистісні якості, сприяє успішній методичній діяльності у ЗЗСО. Висновки: Формування методичної компетентності - процес цілеспрямованого включення майбутнього вчителя інформатики у методичну діяльність під час навчання у ЗВО, що забезпечує мотиваційно-ціннісне ставлення до даної діяльності, готовність до організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках інформатики; оволодіння сучасними технологіями, аналіз та корекцію результатів власної методичної діяльності, опрацювання досвіду інших учителів.
  Повний текст PDF - 332.095 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Павлова Н.
  • Войтович І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Павлова Н. С. Самооцінювання сформованості методичної компетентності майбутніх учителів інформатики: аналіз проблеми дослідження / Н. С. Павлова, І. С. Войтович // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 4. - С. 108-115. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_4_19.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського