Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Лебедєва І. Л. 
Ефективність е-learning студентів в умовах карантину на прикладі дисциплін математичного циклу / І. Л. Лебедєва, Л. О. Норік // Фізико-математична освіта. - 2020. - Вип. 3(2). - С. 93-100. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2020_3%282%29__18
Розглянуто можливості використання технологій електронного навчання для підвищення ефективності навчального процесу на прикладі досвіду впровадження електронних навчальних курсів (ЕНК) дисциплін математичного циклу на платформі Moodle. Сучасне інформаційне суспільство характеризується стрімким розвитком інноваційних освітніх технологій. Необхідність змін у системі формування навчально-методичного забезпечення та організації навчального процесу вимагають подальшого поширення інтерактивного навчання. Використання e-learning як технології дистанційного навчання суттєво покращує якість навчання та підсилює практичну спрямованість навчальних дисциплін математичного циклу. У ХНЕУ ім. С. Кузнеця на базі платформи Moodle створено систему ЕНК. Досвід активної реалізації цих курсів в умовах карантинних заходів, що оголошені у зв'язку з пандемією COVID-19, надав можливість визначити ефективність e-learning і виявити окремі фактори, які впливають на рівень якості його подальшого використання. Опрацьовано результати успішності студентів I-го курсу денної форми навчання протягом осіннього та весняного семестрів 2019/2020 навчального року за дисциплінами математичного циклу. Порівняння результатів засвоєння студентами математичних дисциплін проводилося у межах одних і тих же академічних груп, навчання яких протягом року здійснювали ті ж самі викладачі. Перевірено статистичну гіпотезу про однорідність успішності студентів у весняному семестрі за критерієм Стьюдента. Встановлено, що закони розподілу оцінок за навчальними дисциплінами математичного циклу в осінньому та весняному семестрах суттєво відрізняються. У I-му семестрі закон розподілу можна вважати близьким до нормального, у II-му семестрі закон розподілу слід визначити як двомодальний. Тобто студентів академічної групи за результатами успішності електронного навчання слід об'єднати у дві підгрупи: одна частина студентів почала вчитися краще, інша - навпаки. За критерієм Стьюдента доведено, що під час електронного навчання середні бали цих двох підгруп відрізняються з надійністю 95 %. Це означає, що академічну групу студентів слід розглядати як таку, що складається з двох сукупностей, різних за своїми характеристиками. Аналіз ефективності впровадження е-навчання вказує на перспективність його застосування в процесі вивчення дисциплін математичного циклу. Подальший розвиток e-learning має базуватися на розробленні індивідуальних і персоналізованих підходів до навчання, що сприяють активізації навчального процесу для всіх студентів.
  Повний текст PDF - 906.442 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Лебедєва І.
  • Норік Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Лебедєва І. Л. Ефективність е-learning студентів в умовах карантину на прикладі дисциплін математичного циклу / І. Л. Лебедєва, Л. О. Норік // Фізико-математична освіта. - 2020. - Вип. 3(2). - С. 93-100. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2020_3(2)__18.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Лебедєва Ірина Леонідівна (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського