Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Шамшин О. П. 
Віртуалізація фізики та психолого-педагогічні аспекти / О. П. Шамшин // Фізико-математична освіта. - 2020. - Вип. 4. - С. 134-140. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2020_4_24
Віртуальна освіта має на увазі створення віртуального освітнього середовища (ВОС), що складається з інформаційного простору, який включає доступність необмеженого навчального матеріалу через засоби комунікації, віртуального або реального каналу зв'язку студента та викладача, підвищення ролі самоосвіти, домінуванням навчання над викладанням. Віртуалізація предметної області, а саме фізики, вимагає окремого ретельного розгляду в умови швидких змін освіти, що тягне за собою зміну суспільства та навпаки. Для досягнення поставленої мети роботи використано наступні методи: аналіз і систематизація - під час огляду наукових статей, навчально-методичних посібників, у яких представлені ті чи інші дослідження, розробки, описи питань, що стосуються віртуалізації навчального середовища, технології та методів віртуалізації, синтез, порівняння, систематизація, узагальнення - під час отримання та обговорення результатів і формулювання висновків роботи. Створення віртуального освітнього середовища окремого навчального предмета - фізики базується на ряді психолого-педагогічних принципів: педагогічної доцільності, індивідуалізації, заданого рівня засвоєння, когнітивності, мотивованості. Створення ВОС вимагає враховувати також методичні принципи, властиві взаєминам студента та тьютора, студента та віртуальної реальності: принцип інтерактивності, трансформації ролей студента та викладача в суб'єкти навчання й організатора освітнього процесу відповідно. Встановлено, що віртуалізація фізики пов'язана зі змістовим та інформаційним систематизуванням лекційного матеріалу за принципом педагогічної доцільності, практичні завдання формуються за принципом заданого рівня засвоєння, віртуальні лабораторні роботи підвищують когнітивність, вони є інтерактивними. Віртуалізації фізики притаманні всі переваги ВОС, але вона не вільна від відповідних ризиків.
  Повний текст PDF - 1.232 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Шамшин О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Шамшин О. П. Віртуалізація фізики та психолого-педагогічні аспекти / О. П. Шамшин // Фізико-математична освіта. - 2020. - Вип. 4. - С. 134-140. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2020_4_24.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Шамшин Олександр Петрович (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського