Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Шамшин О. П. 
Фізика 21 сторіччя в технічному ЗВО / О. П. Шамшин // Фізико-математична освіта. - 2021. - Вип. 3. - С. 119-126. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2021_3_20
Перехід до постіндустріального інформаційного суспільства означає переважання нематеріального виробництва, зростання значення інформації та знання, поширення творчої праці. Одними з характерних особливостей постіндустріального суспільства є впровадження в сфері виробництва новітніх технологій і процесів, створення нових матеріалів і продуктів, прискорений розвиток науки та освіти, який базується на зростанні міждисциплінарного взаємопроникнення різних розділів науки. Якісна сучасна освіта є базисом успішного наукового процесу, створення нових знань, що своєю чергою, є фактором і джерелом розвитку економіки. Сучасність освіти предметної області має на увазі освоєння знань, технологій, процесів, властивих сьогоднішньому стану науки, формуванню сучасної (в нашому випадку фізичної) картини світу. Для досягнення поставленої мети роботи використано наступні методи: аналіз і систематизація - під час огляду наукових статей, навчально-методичних посібників, силабусів, у яких представлені ті чи інші дослідження, розробки, описи питань, що стосуються розділів сучасної фізики (СФ) і методів її вивчення; синтез, порівняння, систематизація, узагальнення - під час отримання та обговорення результатів і формулювання висновків роботи. Необхідність формування природничої грамотності, уявлень про сучасну фізичну картину світу (ФКС) та інтересу до науки потребує пошуку відповідей на узагальнююче завдання методики фізики "Для чого, що і як вчити?", які стосовно сучасної фізики 21 сторіччя потребують вивчення. Проаналізовано причини скорочення як кількості тих, хто вивчає фізику в ЗВО, так і навчальних програм. Доведено які розділи СФ доцільно вивчати, підкреслюючи зв'язок цих розділів із майбутнім фахом студентів. Запропоновано метод включення розгляду СФ у навчальний процес і теми технічного використання СФ, які можуть бути розглянуті по деяких розділах, що вивчаються. Зроблено висновки, що існує проблема зв'язку питань СФ і трохи застарілого, в більшості своїм класичного курсу загальної фізики ЗВО. Необхідно прискорювати роботу по переробці навчальних програм, бо потреби дня диктують вимоги відповідності того, що вивчають, тому, де воно буде застосовуватися.
  Повний текст PDF - 1.16 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Шамшин О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Шамшин О. П. Фізика 21 сторіччя в технічному ЗВО / О. П. Шамшин // Фізико-математична освіта. - 2021. - Вип. 3. - С. 119-126. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2021_3_20.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Шамшин Олександр Петрович (фізико-математичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського