Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Soroko N. 
The augmented reality functions to support the STEAM education at general education institutions / N. Soroko // Фізико-математична освіта. - 2021. - Вип. 3. - С. 24-30. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2021_3_6
Необхідність дослідження обумовлена різними чинниками впливу на освіту, а саме: підвищенням вимог до конкурентноспроможної молоді, пандемія, спричинена COVID-19, підвищення ролі дистанційного та онлайн навчання, цифровізація різних галузей людської діяльності, надання особливого значення цифровій грамотності особистості, розвиток проєктного та проблемно-орієнтованого навчання та ін. У дистанційному навчанні викладання теоретичного матеріалу досить добре реалізується за допомогою простих засобів аудіо- чи відеотрансляції, розміщення текстових матеріалів або презентацій. Значна проблема виникає в процесі організації практичних і лабораторних занять з негуманітарних дисциплін, де формування вмінь і навичок відбувається в процесі використання лабораторного обладнання та взаємодії з технічними засобами. Тому основним завданням дослідження є заміна реального лабораторного обладнання на віртуальне, яке реалізоване через використання доповненої реальності. Для досягнення мети дослідження використано наступні методи: систематичний і порівняльний аналіз педагогічних, психологічних, філософських, соціологічних робіт, методичної та спеціалізованої літератури; аналіз педагогічного досвіду використання AR для підходу STEAM у школі; синтез та узагальнення для формулювання основних моментів дослідження; інтерв'ю та анкетування вчителів про їх розуміння та ставлення до доповненої реальності як засобу підтримки навчання STEAM у школі; інтерпретація результатів дослідження. Проведено опитування вчителів щодо їхнього ставлення та розуміння AR для підтримки STEAM освіти та щодо визначення основних функцій доповненої реальності при проведенні STEAM-проєктів у школі. Сформульовано висновки щодо ставлення вчителів до використання доповненої реальності для підтримки та розвитку STEAM освіти та основних функцій доповненої реальності, які вчителі вважають найбільш важливими для здійснення учнями STEAM проєктів. Встановлено, що додатки AR можуть покращити процес навчання, мотивацію та ефективність навчання; допомогти викладачам надавати інформацію учням, візуальні зображення та різні форми вмісту на звичайну дошку, абезпечуючи контекстуальні та відповідні результати для покращання навчання; покращити навчальну успішність учнів, допомогти їм зосередити увагу на конкретних завданнях та об'єктах. AR вносять значну специфіку до професійної діяльності вчителів і навчання учнів, до трансформації змісту освіти. AR забезпечують формування та розробку нового інформаційного методу викладу та засвоєння матеріалу, є високотехнологічними дидактичними інструментами.
  Повний текст PDF - 667.266 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Soroko N.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Soroko N. The augmented reality functions to support the STEAM education at general education institutions / N. Soroko // Фізико-математична освіта. - 2021. - Вип. 3. - С. 24-30. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2021_3_6.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського