Наукова періодика України Фізико-математична освіта


Бабкін В. В. 
Проєктні методи навчання як тренди фахової підготовки майбутніх фахівців ІТ / В. В. Бабкін, В. В. Прошкін // Фізико-математична освіта. - 2021. - Вип. 3. - С. 37-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2021_3_8
Серед ефективних методів університетської підготовки майбутніх фахівців ІТ є проєктні методи, що інтерпретують реальні професійні ситуації, надають змогу шукати альтернативи, обирати найбільш доцільні варіанти рішень професійних проблем. Аналіз наукової літератури з метою встановлення стану розробленості досліджуваної проблеми, визначення категоріально-понятійного апарату дослідження; синтез, узагальнення, систематизація для обгрунтування можливостей використання проєктних методів навчання у процесі фахової підготовки студентів. Установлено, що проєктні методи навчання є трендами фахової підготовки майбутніх фахівців ІТ, зокрема, бакалаврів комп'ютерних наук. Наведено досвід реалізації проєктного навчання в Київському університеті імені Бориса Грінченка у форматі хакатону. При розробленні пристроїв інтернету речей використано майстер-класи для учасників, дистанційні курси, самостійне дослідження проблемних питань. Установлено, що проєктні методи навчання пов'язані з формами навчання (лекція, практичне, індивідуальне заняття, консультація, самостійна робота, науково-дослідна робота студентів, позааудиторні заходи, у тому числі організація роботи університетського студентського центру "Інфоаналітика"). Наведено перелік засобів як різноманітних матеріалів, за допомогою яких досягається мета дослідження. Окреслимо засоби - цифрові ресурси для реалізації проєктних методів навчання (за Н. Морзе). Виділено основні види проєктних методів навчання: залежно від виду діяльності, що домінує у проєкті (дослідницькі, креативні, імітаційні, інформаційні, практико зорієнтовані), за предметними напрямами (монопроєкти, міжпредметні проєкти), за кількістю учасників (індивідуальні, групові), за терміном виконання (короткотермінові, довготермінові). Наведено перспективи подальших наукових пошуків - упровадження розроблених роєктних методів навчання в практику університетської освіти.
  Повний текст PDF - 1.114 Mb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бабкін В.
  • Прошкін В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бабкін В. В. Проєктні методи навчання як тренди фахової підготовки майбутніх фахівців ІТ / В. В. Бабкін, В. В. Прошкін // Фізико-математична освіта. - 2021. - Вип. 3. - С. 37-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2021_3_8.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського