Наукова періодика України Humanitarium


Стрілець О. 
Теоретичні основи формування у майбутніх учителів образотворчого мистецтва естетичного сприймання художніх творів / О. Стрілець // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2014. - Вип. 34. - С. 144-153 . - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2014_34_20
Розкрито ідею розуміння професійного становлення вчителя образотворчого мистецтва національної школи як процесу оволодіння ним українською національною культурою. Ефективність цього процесу значною мірою залежить від рівня сформованості у студентів вищих педагогічних навчальних закладів естетичного сприймання художніх творів. Теоретично обґрунтовано особливості формування у студентів кафедри мистецьких дисциплін естетичного сприймання художніх творів. За робочу гіпотезу взято припущення, що художні твори містять потенціал для формування ціннісних орієнтирів, професійної компетентності, громадянської позиції студентів – у майбутньому учителів образотворчого мистецтва. Виховання особливого способу сприймання художніх творів – «естетичного» – сприяє гуманістичній спрямованості розвитку особистості, оскільки надає їй більш широкі можливості для одержання знань про іншу людину (автора, героя) і самого себе. Формування естетичного сприймання, перш за все, пов’язують зі сприйманням творів мистецтва, з їхнім виховним впливом.Раскрыта идея понимания профессионального становления учителя изобразительного искусства национальной школы как процесса овладения им украинской национальной культурой. Эффективность этого процесса в значительной степени зависит от уровня сформированности у студентов высших педагогических учебных заведений эстетического восприятия художественных произведений. Теоретически обоснованы особенности формирования у студентов кафедры художественных дисциплин эстетического восприятия художественных произведений. Рабочая гипотеза заключалась в предположении, что художественные произведения содержат потенциал для формирования ценностных ориентиров, профессиональной компетентности, гражданской позиции студентов – в будущем учителей изобразительного искусства. Воспитание особого способа восприятия художественных произведений – "эстетического" способствует гуманистической направленности развития личности, так как дает ему более широкие возможности для получения знаний о другом человеке (авторе, герое) и самом себе. Формирование эстетического восприятия, прежде всего, связывают с восприятием произведений искусства, с их воспитательным воздействием.The basis of the article put the idea understanding of becoming a professional teacher of fine arts national school as a process of mastering his Ukrainian national culture. The efficiency of this process depends largely on the level of formation of the students of higher educational establishments of aesthetic perception of works of art. The article is a theoretical study features in the formation of students of artistic disciplines aesthetic perception of art works. The working hypothesis was the assumption that literary works include the potential for the formation of values, professional competence, citizenship students – future teachers of art. Educating special way perception works of art – «aesthetic» promotes humanistic orientation of the individual, because it gives more opportunities to gain knowledge about the other person (the author's hero) and himself. Formation of aesthetic perception primarily associated with the perception of art, with their nurturing.
  Повний текст PDF - 378.124 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Стрілець О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Стрілець О. Теоретичні основи формування у майбутніх учителів образотворчого мистецтва естетичного сприймання художніх творів / О. Стрілець // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2014. - Вип. 34. - С. 144-153 . - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2014_34_20.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського