Наукова періодика України Humanitarium


Соболєва С. 
Академічна прокрастинація як психолого-педагогічна проблема / С. Соболєва // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2014. - Вип. 34. - С. 190-197. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2014_34_26
Розглянуто основні наукові підходи до вивчення феномена прокрастинації, що трактується як своєрідна емоційна реакція людини на плановані або необхідні справи. Визначено сутність академічної прокрастинації як психолого-педагогічної проблеми. Проаналізовано основні причини виникнення прокрастинації, серед яких: занепокоєння, страх невдачі чи успіху, перфекціонізм; непокора зовнішньому оточенню; прагнення до збільшення та зниження рівня напруги; тимчасова мотивація; порушення перцептивно-семантичної організації часу. За результатами дослідження виявлено головні причини академічної прокрастинації серед студентів, як-то: відсутність мотивації до навчання, стрес як наслідок невпевненості та страху перед майбутнім, відсутність умінь будувати ієрархію цілей і цінностей та планувати навчальну діяльність, лінь, неефективне керівництво з боку викладачів, недостатність прямої комунікації та надлишок віртуальної, зовнішні відволікальні фактори. Схарактеризовано основні види щоденної, невротичної, компульсивної, академічної прокрастинації та прокрастинації у прийнятті рішень. Зазначено, що головною особливістю академічної прокрастинації у студентському середовищі є поширення «напружених» прокрастинаторів, яким притаманні страх невдачі, боязнь продемонструвати свою некомпетентність чи брак знань та умінь, невизначеність життєвих цілей, нерішучість. Висвітлено найбільш поширені наслідки академічної прокрастинації, що впливають на якість навчання та життя студента і призводять до зниження рівня якості успішності, підвищення рівня тривожності. Рассмотрены основные научные подходы к изучению феномена прокрастинации – своеобразной эмоциональной реакции человека на планируемые или необходимые дела. Определена сущность академической прокрастинации как психолого-педагогической проблемы. Проанализированы основные причины прокрастинации, такие как: беспокойство, страх неудачи или успеха, перфекционизм; неповиновение внешнему окружению; стремление к увеличению и снижению уровня напряжения; временная мотивация; нарушение перцептивно-семантической организации времени. По результатам исследования выявлены основные причины академической прокрастинации среди студентов: отсутствие мотивации к обучению, стресс как следствие неуверенности и страха перед будущим, отсутствие умений строить иерархию целей и цeнностей, планировать учебную деятельность, лень, неэффективное руководство со стороны преподавателей, недостаток прямой коммуникации и избыток виртуальной, внешние отвлекающие факторы. Охарактеризованы основные виды ежедневной, невротической, компульсивной, академической прокрастинации и прокрастинации в принятии решений. The article describes the basic scientific approaches to the study of the phenomenon of procrastination – a kind of emotional human reaction to planned or required business. The essence of academic procrastination as psychological and educational problems was determined. Were analyzed the main causes of procrastination appearance, such as: anxiety, fear of failure or success, perfectionism; disobedience to the external environment; the aspiration to increase and decrease the tensity level; temporary motivation; violations of perceptual-semantic organization of time. The study identified the main causes of academic procrastination among students: lack of motivation to learn, stress as a consequence of uncertainty and fear of the future, the lack of skills to build a hierarchy of goals and values to, plan learning activities, laziness, poor leadership on the part of teachers, lack of direct communication and excess of virtual, external distractions. The main types of daily, neurotic, compulsive, academic procrastination and procrastination in decision making are described.
  Повний текст PDF - 412.795 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Соболєва С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Соболєва С. Академічна прокрастинація як психолого-педагогічна проблема / С. Соболєва // Гуманітарний вісник Державного вищого навчального закладу "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". Педагогіка. Психологія. Філософія. - 2014. - Вип. 34. - С. 190-197. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/gvpdpu_2014_34_26.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського