Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Біницька К. М. 
Педагогічна історіографія – сучасний стан напряму історико-педагогічних досліджень / К. М. Біницька // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 58-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_14
Висвітлено проблеми теорії педагогічної історіографії як одного з напрямів історико-педагогічних досліджень. Значну увагу приділено висвітленню поглядів сучасних дослідників до визначення терміну «історіографія». Визначено функції та методи педагогічної історіографії. Зокрема, до функцій історіографії відносяться: пізнавальна, методологічна, конструктивно-критична, прогностична, світоглядна, парадигмальна, інтеграційна та дидактична. Методами педагогічної історіографії визначено: вивчення інформаційних джерел, історико-структурний, історико-генетичний, парадигмальний, персоналістично-біографічний та термінологічний аналіз.Рассмотрены проблемы теории педагогической историографии как одного из направлений историко-педагогических исследований. Значительное внимание уделено освещению взглядов современных исследователей к определению понятия «историография». Определенные функции и методы педагогической историографии. Указано, что к функциям историографии относятся: познавательная, методологическая, конструктивно-критическая, прогностическая, мировоззренческая, парадигмальная, интеграционная и дидактическая. Отмечено, что методами педагогической историографии являются: изучение информационных источников, историко-структурный, историко-генетический, парадигмальный, персоналистическое-биографический, терминологический анализ.The article deals with the problems of theory of pedagogical historiography, as one of directions of historic-pedagogical researches. The author reveales theoretical approaches to this problem, interprets the views of other researchers. Considerable attention is payed to illumination of the views of the modern researchers to the determination of the term «historiography». The functions and methods of pedagogical historiography are determined. In particular, the functions of historiography include: cognitive, methodological, structural and critical, predictive, worldview, paradigm, integration and didactic. Methods of teaching historiography are: study of information sources, historic-structural, historic-genetic, paradigm, personalistic-biographical, terminological analysis.
  Повний текст PDF - 261.259 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Біницька К.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Біницька К. М. Педагогічна історіографія – сучасний стан напряму історико-педагогічних досліджень / К. М. Біницька // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 58-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_14.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Біницька Катерина Миколаївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського