Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Коміренко Ю. А. 
Моральне виховання в кадетських корпусах Наддніпрянської України другої половини ХІХ – початку ХХ ст. у контексті формування військової педагогіки як нової науково-практичної галузі / Ю. А. Коміренко // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 349-355. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_73
На підставі типологічно різних джерел, що висвітлюють дореволюційний досвід кадетських корпусів, розкрито, як у виховній діяльності педагогічних колективів Полтавського, Київського, Одеського та Сумського корпусів у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. реалізовувалися керівні вказівки Головного управління військово-навчальних закладів і моральні настанови тогочасної військово-педагогічної думки, репрезентованої, насамперед, у працях українського військового педагога генерала М. Драгомирова. З’ясовано, що в контексті реформ військової освіти 1860 – 1870-х рр., незважаючи на суттєву реорганізацію форм, структури та змісту навчально-виховного процесу в кадетських корпусах, які були початковою ланкою в системі військово-навчальних закладів, незмінною лишалася їх головна мета – підготовка кадрових офіцерів. Відтак пріоритетний характер належав виховному процесу, спрямованому на формування певного типу світогляду й певних рис характеру та моральних якостей, необхідних військовослужбовцю в реалізації його професійної діяльності.На основе типологически разных источников, освещающих дореволюционный опыт кадетских корпусов раскрыто, как в воспитательной деятельности педагогических коллективов Полтавского, Киевского, Одесского и Сумского корпусов во второй половине ХІХ – в начале ХХ ст. реализовывались руководящие указания Главного управления военно-учебных заведений и моральные наставления военно-педагогической мысли того времени, репрезентированной, прежде всего, в работах украинского военного педагога генерала М. Драгомирова. Выяснено, что в контексте реформ военного образования1860 – 1870-х гг., невзирая на существенную реорганизацию форм, структуры и содержания учебно-воспитательного процесса в кадетских корпусах, которые представляли собой начальную ступень в системе военно-учебных заведений, неизменной оставалась их главная цель – подготовка кадровых офицеров. Таким образом приоритетный характер принадлежал воспитательному процессу, направленному на формирование определённого типа мировоззрения и определённых черт характера и моральных качеств, необходимых военнослужащему в реализации его профессиональной деятельности.The article is based on different sources, which cover pre-revolutionary experience of cadet corps, shows the way how instructions of directorate General of military-educational institutions are followed in Poltava, Kyiv, Odessa and Sumy cadet corps in the second half of XIX – early XX century, which is said in works of general M.Dragomyrov. Within the context of military educational reform of 1860-1870, in spite of the reorganization of form, structure and context of military educational process, the main goal stays to be the same – to prepare regular officers; afterwards the priority was placed on educational process, directed towards the formation of a defined world view, personality traits and moral qualities, necessary for the serviceman professional activity.
  Повний текст PDF - 301.97 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Коміренко Ю.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Коміренко Ю. А. Моральне виховання в кадетських корпусах Наддніпрянської України другої половини ХІХ – початку ХХ ст. у контексті формування військової педагогіки як нової науково-практичної галузі / Ю. А. Коміренко // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 349-355. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_73.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського