Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Єршова Л. 
Становлення ідеї виховного ідеалу у вітчизняній педагогічній теорії ХІ – ХІІІ ст / Л. Єршова // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 16. - С. 66-70. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2014_16_14
Надано результати аналізу літературних джерел ХІ – ХІІІ ст., в яких виховний ідеал постає як результат унікального синтезу релігійного, політичного та культурного життя суспільства. Доведено, що проблематика й аксіологічні домінанти педагогічних поглядів книжників під тиском особистісних і суспільно-історичних обставин зазнавали постійних змін, демонструючи трансформацію всіх концептів визначеного ними виховного ідеалу. Найбільш важливими змінами слід вважати перехід від радикального аскетизму до помірного, заміну культу сили й мужності главенством віри й мудрості, а ідею богообраності князя необхідністю контролю світської влади духовною. Виявлено також спільні риси виховних ідеалів мислителів ХІ – ХІІІ ст.: гуманізм, демократизм, народність, патріотичність та ін. Представлены результаты анализа литературных источников XI – XIII вв., в которых воспитательный идеал выступает как результат уникального синтеза религиозной, общественной, политической и культурной жизни общества. Доказано, что проблематика и ценностные доминанты педагогических взглядов книжников под давлением личных и общественно-исторических обстоятельств подвергались постоянным изменениям, демонстрируя трансформацию всех концептов определенного ими воспитательного идеала. Наиболее важными изменениями следует считать переход от радикального аскетизма к умеренному, замену культа силы и мужества главенством веры и мудрости, а идею богоизбранности князя необходимостью контроля светской власти духовной. Выявлены общие черты воспитательных идеалов мыслителей XI – XIII вв.: гуманизм, демократизм, народность, патриотизм и др. The article presents the results of the analysis of literary sources of XI–XIII centuries in which the educational ideal is presented as a dynamic category, sensitive to personal, social and historical factors, as the result of unique synthesis of religious, politica land cultural life of the society. The article also reveals the importance of the factors of a booker’s belonging to a certain Kniazhyi court and ideological specificity of his religious environment. It was defined that understanding of life goal depended on the "earth" or "celestial" dominants in the system of value orientations of a certain booker, causing specific orientation of the formulated educational ideals (an ascetic hermit, an active ascetic, a wise kniaz-ruler, an active Christian layman, a good woman).
  Повний текст PDF - 241.655 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Єршова Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Єршова Л. Становлення ідеї виховного ідеалу у вітчизняній педагогічній теорії ХІ – ХІІІ ст / Л. Єршова // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 16. - С. 66-70. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2014_16_14.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Єршова Людмила Михайлівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського