Наукова періодика України Рідна школа


Савченко О. 
Системний підхід до модернізації змісту загальної середньої освіти / О. Савченко // Рідна школа. - 2010. - № 1-2. - С. 3-7. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_1-2_3
Розглянуто проблему реалізації системного і більш результативного підходу до оновлення змісту загальної середньої освіти, його структурування за етапами навчання і предметами, очікуваними результатами засвоєння. Висвітлено проблеми розробки і впровадження змісту для 12-річної школи. Наголошено на особливій актуальності обговорення стану і перспектив модернізації змісту загальної середньої освіти в зв'язку з потребою систематичного оновлення державного стандарту загальної середньої освіти, яка має здійснюватися не рідше, ніж один раз на 10 років (у 2010 році минає 10 років з початку переходу до 12-річної загальної середньої освіти). Зазначено, що розробка і впровадження Державного стандарту другого покоління має здійснюватися як процес виконання взаємних зобов'язань щодо реалізації соціального замовлення держави за конкретних умов роботи школи. Обгрунтовано системність модернізації змісту шкільної освіти на методологічному, законодавчо-нормативному, дидактичному та методичному напрямах. Виокремлено актуальні підходи до напрацювання дидактичних основ модернізації змісту загальної середньої освіти, зокрема узгодження цілей особистісно орієнтованої освіти з вимогами стандартизації змісту; розвантаження обсягів змісту на всіх етапах навчання в школі; дидактичне і методичне обгрунтування розширення самого поняття "зміст шкільної освіти", так як воно має охоплювати й особистий досвід учнів, вплив середовища, медіа освіту й Інтернет.Рассмотрена проблема реализации системного и более результативного подхода к обновлению содержания общего среднего образования, его структурирования по этапам обучения и предметами, ожидаемыми результатами усвоения. Очерчены проблемы разработки и внедрения содержания для 12-летней школы. Отмечена особая актуальность обсуждения состояния и перспектив модернизации содержания общего среднего образования в связи с потребностью систематического обновления государственного стандарта общего среднего образования, которое должно осуществляться не реже одного раза в 10 лет (в 2010 году истекает 10 лет с начала перехода к 12-летнему общему среднему образованию). Указано, что разработка и внедрение Государственного стандарта второго поколения должно осуществляться как процесс выполнения взаимных обязательств по реализации социального заказа государства в конкретных условиях работы школы. Обоснованно системность модернизации содержания школьного образования на методологическом, законодательно-нормативном, дидактическом и методическом направлениях. Выделены актуальные подходы к наработке дидактических основ модернизации содержания общего среднего образования, в частности согласование целей личностно ориентированного образования требованиям стандартизации содержания; разгрузки объемов содержания на всех этапах обучения в школе; дидактическое и методическое обоснование расширения самого понятия "содержание школьного образования", так как оно должно охватывать и личный опыт учащихся, влияние среды, медиаобразование и Интернет.The article deals with the problem of realization of the system approach to renovation of the content of general secondary education, its structurization by stages of studies and subject, expected results of learning. The article also analyses the systematic character of modernization of the content of school education at methodological, legislative and normative, didactic, methodical levels
  Повний текст PDF - 344.276 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Савченко О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Савченко О. Системний підхід до модернізації змісту загальної середньої освіти / О. Савченко // Рідна школа. - 2010. - № 1-2. - С. 3-7. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_1-2_3.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Савченко Олександра Яківна (педагогічні науки)
  • Савченко Олена Павлівна (1985–2016) (педагогічні науки)
  • Савченко Олександр Олексійович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського