Наукова періодика України Рідна школа


Черненко Г. 
Особливості побудови змісту підручників для початкової школи в Україні (1920–1933 роки) / Г. Черненко // Рідна школа. - 2010. - № 12. - С. 62-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_12_17
Розкрито особливості побудови змісту підручників для початкової школи (ППШ) в Україні періоду 1920 - 1933 рр. та їх відповідності тогочасним суспільним проблемам: розробки та запровадження оригінальної системи освіти, українізації навчальних закладів, нового змісту та комплексної системи навчання. Проаналізовано особливості підручника О. Синявського "Вчімося писати", читанок В. Доги та В. Панченка, підручника В. Арнаутова, підручника О. Горового "Працею та знаннями", підручника з математики О. Бернашевського, Є. Звягінцева, "Курсу математики" К. Фесенка, М. Голубенка, Н. Карпенка, "Хрестоматії комплексника", складеної С. Лозинським, О. Музиченком, В. Яковлєвим. Підсумовано, що автори вказаних ППШ зробили посильний внесок в організацію масового навчання дітей рідною мовою, яке передбачало отримання знань, набуття умінь і навичок з усіх предметів, виховання трудових принципів, залучення дітей до різних видів діяльності та пристосування до життя.Раскрыты особенности построения содержания учебников для начальной школы (УНШ) в Украине периода 1920 - 1933 гг. и их соответствия тогдашним общественным проблемам: разработке и внедрениею оригинальной системы образования, украинизации учебных заведений, внедрению нового содержания и комплексной системы обучения. Проанализированы особенности учебника А. Синявского "Учимся писать", читанок В. Доги и В. Панченко, учебника В. Арнаутова, учебника А. Горового "Трудом и знаниями", учебника по математике А. Бернашевського, Е. Звягинцева, "Курса математики" К. Фесенко, М. Голубенко, Н. Карпенко, "Хрестоматии комплексника", составленной С. Лозинским, А. Музыченко, В. Яковлевым. Подытожено, что авторы указанных УНШ внесли посильный вклад в организацию массового обучения детей на родном языке, которое предусматривало получение знаний, приобретение умений и навыков по всем предметам, воспитание трудовому принципу, привлечение детей к различным видам деятельности и приспособление к жизни.In the article is shown the results of investigation of the problem of textbooks providing for educational establishment in Ukraine during the period of the 1920 - the 1933th. The peculiarities of construction are opened and the educational complex programs of researched period are analyzed.
  Повний текст PDF - 601.875 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Черненко Г.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Черненко Г. Особливості побудови змісту підручників для початкової школи в Україні (1920–1933 роки) / Г. Черненко // Рідна школа. - 2010. - № 12. - С. 62-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_12_17.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Черненко Галина Миколаївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського