Наукова періодика України Рідна школа


Кремень В. 
Синергетична модель розвитку освіти як відповідь на виклики сьогодення / В. Кремень // Рідна школа. - 2010. - № 6. - С. 3-6. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_6_3
Репрезентовано нову парадигму сучасного стилю мислення. Підкреслено, що з погляду синергетики духовність розглянуто як синтезоване, інтегративне поняття, з відмовою від дихотомічного підходу "або-або", тобто протилежності можуть співпрацювати одна з одною до певних меж, підсилюючи одна одну і цим забезпечуючи максимальний розвиток особистості. Зауважено, що нині синергетика як нова методологія впливає на розвиток техніки, економіки, мистецтва та має проникати в освіту. Висвітлено актуальність синергетичного підходу як методологічної орієнтації в пізнавальній і практичній діяльності, яка передбачає застосування сукупності ідей, понять, методів у дослідженні й управлінні відкритими нелінійними самодостатніми ситемами. Синергетична парадигма - новий шлях розвитку освіти, що грунтується на особистість учня і викладача, колектив студентів і співтовариств викладачів, це установа освіти та середовище, що оточує її. Виокремлено патерни нового мислення: здатність системи обмінюватися із середовищем енергією, речовиною, інформацією; достатня віддаленість системи від точки рівноваги; нерівноваженість системи; нестабільність; випадковість. Виявлено тенденцію розвитку міждисциплінарних підходів за формою і сутністю близьку до освітнього процесу. Актуальність використання синергетичного підходу сприяє збагаченню навчально-виховного процесу діалоговими засобами та методами освітньо-педагогічної взаємодії, що інтенсифікує розвиток як учнів, так і викладачів.Представлена новая парадигма современного стиля мышления. Подчеркнуто, что с точки зрения синергетики духовность рассмотрена как синтезированное, интегративное понятие, с отказом от дихотомического подхода "или-или", то есть противоположности могут сотрудничать друг с другом до определенных пределов, усиливая друг друга и, тем самым, обеспечивая максимальное развитие личности. Замечено, что сейчас синергетика как новая методология влияет на развитие техники, экономики, искусства и должна проникать в образование. Освещена актуальность синергетического подхода как методологической ориентации в познавательной и практической деятельности, которая предусматривает применение совокупности идей, понятий, методов в исследовании и управлении открытыми нелинейными самодостаточными системами. Синергетична парадигма - новый путь развития образования, опирающегося на личность ученика и преподавателя, коллектив студентов и сообщества преподавателей, это учреждение образования и среду, окружающую ее. Выделены паттерны нового мышления: способность системы обмениваться со средой энергией, веществом, информацией; достаточная удаленность системы от точки равновесия; неуравновешенность системы; нестабильность; случайность. Выявлена тенденция развития междисциплинарных подходов по форме и сути близкой к образовательному процессу. Актуальность использования синергетического подхода способствует обогащению учебно-воспитательного процесса диалоговыми средствами и методами образовательно-педагогического взаимодействия что интенсифицирует развитие как учащихся, так и преподавателей.The item presents a new paradigm of the modern style of thinking. Noting that today synergetics as a new methodology has an impact an the development of technology, economics, arts, and, of course, must penetrate into education. Synergetic paradigm isa fundamentally new way of education.
  Повний текст PDF - 511.869 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Кремень В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Кремень В. Синергетична модель розвитку освіти як відповідь на виклики сьогодення / В. Кремень // Рідна школа. - 2010. - № 6. - С. 3-6. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_6_3.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Кремень Василь Григорович (1947–) (філософські науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського