Наукова періодика України Рідна школа


Васьківська Г. 
Теоретико-методичні засади диференціації навчання в сучасній школі / Г. Васьківська, В. Кизенко // Рідна школа. - 2011. - № 6. - С. 15-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_6_5
Науково обгрунтовано поняття "диференціація навчання" (створення оптимальних умов для виявлення схильностей, розвитку інтересів і здібностей кожного школяра шляхом реалізації сукупності методів, форм і засобів навчання, які впроваджуються з урахуванням індивідуальних особливостей учнів), "диференційований підхід" (особливий підхід до організації навчання). Розглянуто основні форми диференційованого навчання і подано практичні рекомендації щодо їх реалізації. Виокремлено фронтальну диференціацію - клас виконує загальне завдання, а вчитель диференційовано навчає різнорівневі групи; групову диференціацію - клас поділений на групи, кожна група виконує частину загального завдання; внутрішньо групову диференціацію - у кожній групі учнів поділяють за індивідуально-психологічними особливостями або за рівнем підготовки; персональну диференціацію - учні виконують індивідуальні завдання самостійно або за допомогою вчителя.Научно обосновано понятие "дифференциация обучения" (создание оптимальных условий для выявления способностей, развития интересов и способностей каждого школьника путем реализации совокупности методов, форм и средств обучения, которые внедряются с учетом индивидуальных особенностей учащихся), "дифференцированный подход" (особый подход к организации обучения). Рассмотрены основные формы дифференцированного обучения и даны практические рекомендации по их реализации. Выделены фронтальная дифференциация - класс выполняет общую задачу, а учитель дифференцированно учит разноуровневые группы; групповая дифференциация - класс поделен на группы, каждая группа выполняет часть общего задания; внутренне групповая дифференциация - в каждой группе учеников делят по индивидуально-психологическими особенностями или по уровню подготовки; персональная дифференциация - учащиеся выполняют индивидуальные задания самостоятельно или с помощью учителя.scientifically proven concept of "differentiation of instruction" (creation of optimal conditions for detecting inclinations, interests and abilities of each student through the implementation of methods, forms and training tools that are being implemented to suit the individual characteristics of students), "differentiated approach" (a special approach to training). The main forms of differentiated instruction and provides practical guidance on their implementation. Marked differentiation in the front - the class performs the common task, and the teacher teaches different levels of differentiated, the differentiation of the group - the class divided into groups, each group performs some common tasks; internally differentiated group - each group of students divided by the individual psychological characteristics or the level of training; personal differentiation - students perform individual tasks independently or with the help of a teacher.
  Повний текст PDF - 715.9 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Васьківська Г.
  • Кизенко В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Васьківська Г. Теоретико-методичні засади диференціації навчання в сучасній школі / Г. Васьківська, В. Кизенко // Рідна школа. - 2011. - № 6. - С. 15-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_6_5.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Васьківська Галина Олексіївна (педагогічні науки)
  • Кизенко Василь Іванович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського