Наукова періодика України Рідна школа


Цимбал-Слатвінська С. 
Відображення досягнень педагогічної науки в часописі "Советская педагогика" (1937–1991 роки) / С. Цимбал-Слатвінська // Рідна школа. - 2012. - № 1-2. - С. 56-60. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_1-2_13
Розкрито роль і значення часопису "Советская педагогика" у формуванні педагогічної думки та становленні педагогіки як науки. Розглянуто історичні етапи становлення журналу. Відповідно до статусу та підпорядкування виділено декілька етапів в історії його становлення та розвитку, а саме: 1937 – 1943 рр. – орган Наркомпросу РРФСР; 1944 – 1966 рр. – Орган Академії педагогічних наук РРФСР; 1967 – 1991 рр. – орган Академії педагогічних наук СРСР. На першому етапі виокремлено дискусію на сторінках часопису про предмет марксистської педагогіки та педагогіки як науки, про вилучення з наукового вжитку всього, що називалося педологією й рефлексологією, про заборону психотехніки, зменшення кількості досліджень особистості в теорії психології, поведінки та генетичних передумов психіки. Зазначено, що на другому етапі значно підвищився науковий рівень видання, у публікаціях зверталася увага на посилення практичної спрямованості навчального процесу в школі, зростала увага вчених-педагогів до аналізу та популяризації передового досвіду шкіл і окремих учителів. Визначалися нові пріоритети розвитку освіти на третьому етапі: формування матеріалістичного світогляду та високої моральності, забезпечення міцних знань, удосконалення навчальних планів і програм, розроблення методів навчання. Наголошено на переоцінці з 1985 р. догматичних установок, окремих педагогічних явищ, повернення "забутих імен" в історію педагогіки, посиленні критики наявної системи освіти. Констатовано, що вивчення спадщини, новаторських відкриттів представників науково-педагогічної думки і критичне осмислення досвіду означеного періоду є основою для реформування сучасної освітньої системи.Раскрыта роль и значение журнала "Советская педагогика" в формировании педагогической мысли и становлении педагогики как науки. Рассмотрены исторические этапы становления журнала. Согласно со статусом и подчинением выделено несколько этапов в истории его становления и развития, а именно: 1937 - 1943 гг. - орган Наркомпроса РСФСР; 1944 - 1966 гг. - Орган Академии педагогических наук РСФСР; 1967 - 1991 гг. - орган Академии педагогических наук СССР. На первом этапе выделена дискуссия на страницах журнала о предмете марксистской педагогики и педагогики как науки, об изъятии из научного обихода всего, что называлось педологией и рефлексологией, о запрете психотехники, уменьшении количества исследований личности в теории психологии, поведения и генетических предпосылок психики. Отмечено, что на втором этапе значительно повышался научный уровень издания, в публикациях обращалось внимание на усиление практической направленности учебного процесса в школе, возросло внимание ученых-педагогов к анализу и популяризации передового опыта школ и отдельных учителей. Определялись новые приоритеты развития образования на третьем этапе: формирование материалистического мировоззрения и высокой нравственности, обеспечение прочных знаний, совершенствование учебных планов и программ, разработка методов обучения. Отмечена переоценка с 1985 г. догматических установок, отдельных педагогических явлений, возвращение "забытых имен" в историю педагогики, усиление критики существующей системы образования. Констатировано, что изучение наследия, новаторских открытий представителей научно-педагогической мысли и критическое осмысление опыта определенного периода является основой для реформирования современной образовательной системы.In the article it is considered historical stages developments of the magazine „Sovyetskaya pedagogika”. Its rile and value in formation of a pedagogical idea and becoming of pedagogics sciences are revealed.
  Повний текст PDF - 175.726 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Цимбал-Слатвінська С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Цимбал-Слатвінська С. Відображення досягнень педагогічної науки в часописі "Советская педагогика" (1937–1991 роки) / С. Цимбал-Слатвінська // Рідна школа. - 2012. - № 1-2. - С. 56-60. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_1-2_13.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Цимбал-Слатвінська Світлана Володимирівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського