Наукова періодика України Наукові записки Малої академії наук України


Гриценок І. А. 
Методика розвитку підприємницької активності учнівської молоді засобами проєктної діяльності / І. А. Гриценок // Наукові записки Малої академії наук України. - 2022. - № 2. - С. 19-27. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snjasu_2022_2_5
Охарактеризовано і систематизовано методику розвитку підприємницької активності учнівської молоді засобами проєктної діяльності в закладах професійної (професійно-технічної) освіти (П(ПТ)О). Виявлено принципи цієї методики: принцип цілепокладання; принцип професійної спрямованості; принцип інтегративності; принцип додатковості; принцип креативності; принцип свободи вибору. Визначено поняття "методика" та її зміст у п'яти аспектах (цільовому, мотиваційно-стимулюючому, когнітивно-оперативному, змістово-процесуальному й аналітико-результативному). Схарактеризовано кожен з етапів, під час яких вирішується певне коло завдань, що зумовлює вибір засобів, методів впливу, форм організації діяльності. Визначено поняття "підприємницька активність". Розглянуто принципово нові можливості самостійного створення робочих місць для учнівської молоді та для інших. Визначено структуру, зміст, компоненти, форми, методи і педагогічні засоби професійної підготовки, які сприятимуть розвитку підприємницької активності учнівської молоді закладів П(ПТ)О. Висвітлено нові вимоги ринку праці та роботодавців (стейкхолдерів) до професійної підготовки кваліфікованих робітників. Проаналізовано доцільність використання компетентнісного підходу, що сприяє розвитку свідомого ставлення особистості до свого професійного життя (діяльності) і молодіжного підприємництва; розвитку інтелектуальних, спеціальних і загальнокультурних знань, умінь учнівської молоді з питань технології проєктування, генерування ідей для проєктів та управління проєктами. Виявлено компоненти освітнього процесу, що впливають на розвиток підприємницької активності. Розроблено сукупність педагогічних умов, що сприяє розвитку підприємницької активності учнівської молоді закладів П(ПТ)О під час професійної підготовки в цих закладах освіти. Висвітлено питання щодо професійної підготовки учнівської молоді як важливого аспекту швидкого реагування на зміни запитів ринку праці. Формування і розвиток підприємницької активності учнівської молоді закладів П(ПТ)О є виконанням соціального замовлення, в якому в ролі замовника виступає суспільство (в т. ч. і сам учень).
  Повний текст PDF - 303.336 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Гриценок І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Гриценок І. А. Методика розвитку підприємницької активності учнівської молоді засобами проєктної діяльності / І. А. Гриценок // Наукові записки Малої академії наук України. - 2022. - № 2. - С. 19-27. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/snjasu_2022_2_5.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Гриценок Інна Антонівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського