Наукова періодика України Вестник двигателестроения


Терещенко Ю. Ю. 
Аеродинамічний опір авіаційної силової установки з турбовентиляторною приставкою / Ю. Ю. Терещенко, Ю. М. Терещенко, I. А. Ластівка // Вестник двигателестроения. - 2019. - № 2. - С. 7-13. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vidv_2019_2_3
Ефективність пілотованих і безпілотних літальних апаратів істотно залежить від параметрів і характеристик силових установок. Ефективна тяга силової установки відрізняється від внутрішньої тяги ізольованого двигуна на величину втрат, зумовлених зовнішнім опором силової установки в польоті. Газотурбінний двигун (ГТД) з турбовентиляторною приставкою має ряд переваг у порівнянні з двоконтурними двигунами. По-перше, створення двигуна на основі універсального базового газогенератора дозволяє з найменшими економічними витратами реалізувати на практиці принцип модульності при створенні сімейства ГТД. По-друге, за рахунок усунення негативного впливу модуля вентилятора на потік перед компресором газогенераторного модуля поліпшуються тягово-економічні характеристики авіаційної силової установки з ГТД. Турбовентиляторна приставка виконується у вигляді двоярусного робочого колеса, внутрішня частина якого працює в турбінному режимі, зовнішня частина виконує функції вентилятора. Потужність, яку розвиває внутрішній турбінний контур турбовентиляторної приставки, передається в зовнішній вентиляторний контур турбовентиляторної приставки. Ефективна сила тяги авіаційної силової установки з турбовентиляторною приставкою повинна враховувати особливості аеродинамічних характеристик ступінчастої мотогондоли газогенераторного модуля і модуля турбовентиляторної приставки. Визначення ефективної тяги розглядається при наступних припущеннях: силова установка обтікається зовнішнім потоком повітря при нульовому куті атаки; зовнішній потік усталений, рівномірний; мотогондола газогенератора складається з головної частини (обичайки повітрозабірника), центральної циліндричної і кормової частин; мотогондола турбовентиляторної приставки складається з головної частини (обичайки), центральної циліндричної і кормової частин. Запропоновано методику розрахунку ефективної сили тяги авіаційної силової установки з турбовентиляторною приставкою з урахуванням особливостей аеродинамічних характеристик ступінчастої мотогондоли авіаційної силової установки для одноконтурного і двоконтурного газогенераторів.
  Повний текст PDF - 561.504 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Терещенко Ю.
  • Терещенко Ю.
  • Ластівка I.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Терещенко Ю. Ю. Аеродинамічний опір авіаційної силової установки з турбовентиляторною приставкою / Ю. Ю. Терещенко, Ю. М. Терещенко, I. А. Ластівка // Вестник двигателестроения. - 2019. - № 2. - С. 7-13. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vidv_2019_2_3.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Терещенко Юрій Юрійович (технічні науки)
  • Терещенко Юрій Матвійович (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського