Наукова періодика України | Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки | ||
Зайченко Н. Модель національно орієнтованого навчання української і російської мов як іноземних у сучасній лінгводидактичній парадигмі / Н. Зайченко, Г. Гавриленко, М. Шевченко // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки. - 2020. - Вип. 36. - С. 68-82. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vmvn_2020_36_8 Висвітлено домінуючі на сучасному етапі тенденції в інтерпретації поняття "національно орієнтована модель навчання іноземних мов" у контексті взаємодії універсальних і національно специфічних аспектів навчання чужомовного (українського та російського) мовлення носіїв неспоріднених мов. Прослідковано еволюцію поглядів на основний принцип цієї моделі - врахування рідної мови студентів - у сучасному освітньому просторі, а також у зв'язку з корекцією кінцевої мети оволодіння іноземною мовою - навчання спілкування іноземною мовою, на відміну від "навчання іноземної мови". Виявлено суттєві зрушення в предметній віднесеності, змістовому наповненні й дидактико-методичному забезпеченні аналізованої моделі навчання. Особливої уваги надано обгрунтуванню необхідності лінгводидактичної інтерпретації результатів зіставно-типологічних досліджень української та китайської мов із метою визначення потенційних зон інтерференції, виявлення і систематизації труднощів у засвоєнні специфічних особливостей української мови та шляхів їх подолання. Наголошено на методичній доцільності лінгводидактичного опису в напрямку від універсальних смислів, семантико-синтаксичних відношень, комунікативних намірів до національно специфічних форм їх вираження. На основі практичного досвіду авторів статті представлено деякі особливості роботи з китайськомовними студентами - філологами і нефілологами. Констатовано нагальну необхідність створення навчальних матеріалів - "традиційних" та інноваційних - із навчання українського мовлення для носіїв різносистемних мов і типологічно відмінних культур; забезпечення на міжуніверситетському рівні підвищення етнометодичної та етнопедагогічної кваліфікації викладачів української мови як іноземної.Висвітлено домінуючі на сучасному етапі тенденції в інтерпретації поняття "національно орієнтована модель навчання іноземних мов" у контексті взаємодії універсальних і національно специфічних аспектів навчання чужомовного (українського та російського) мовлення носіїв неспоріднених мов. Прослідковано еволюцію поглядів на основний принцип цієї моделі - врахування рідної мови студентів - у сучасному освітньому просторі, а також у зв'язку з корекцією кінцевої мети оволодіння іноземною мовою - навчання спілкування іноземною мовою, на відміну від "навчання іноземної мови". Виявлено суттєві зрушення в предметній віднесеності, змістовому наповненні й дидактико-методичному забезпеченні аналізованої моделі навчання. Особливої уваги надано обгрунтуванню необхідності лінгводидактичної інтерпретації результатів зіставно-типологічних досліджень української та китайської мов із метою визначення потенційних зон інтерференції, виявлення і систематизації труднощів у засвоєнні специфічних особливостей української мови та шляхів їх подолання. Наголошено на методичній доцільності лінгводидактичного опису в напрямку від універсальних смислів, семантико-синтаксичних відношень, комунікативних намірів до національно специфічних форм їх вираження. На основі практичного досвіду авторів статті представлено деякі особливості роботи з китайськомовними студентами - філологами і нефілологами. Констатовано нагальну необхідність створення навчальних матеріалів - "традиційних" та інноваційних - із навчання українського мовлення для носіїв різносистемних мов і типологічно відмінних культур; забезпечення на міжуніверситетському рівні підвищення етнометодичної та етнопедагогічної кваліфікації викладачів української мови як іноземної. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Зайченко Н. Модель національно орієнтованого навчання української і російської мов як іноземних у сучасній лінгводидактичній парадигмі / Н. Зайченко, Г. Гавриленко, М. Шевченко // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки. - 2020. - Вип. 36. - С. 68-82. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vmvn_2020_36_8.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |