Наукова періодика України | Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки | ||
Revutska S. The use of Classroom routines in memorization and further development of communicative competence / S. Revutska // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки. - 2020. - Вип. 37. - С. 77-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vmvn_2020_37_8 Розглянуто можливість виконувати багаторазові повторення з метою запам'ятовування та засвоєння цільової мовної одиниці та водночас уникати беззмістовності та втоми. Висвітлено велику роль рутинних класних процедур у запам'ятовуванні певних мовних одиниць і у подальшому розвитку комунікативної компетентності. Рутинні класні процедури розглядаються як потужний ресурс для вирішення проблеми здійснення багаторазових повторень із метою запам'ятовування і водночас уникання монотонності. Мета статті - проаналізувати можливість використання рутинних класних процедур для запам'ятовування та засвоєння цільових мовних одиниць, а також запропонувати комплекс вправ, спрямованих на формування та розвиток таких компонентів комунікативної компетентності учнів, як граматичний (слова та правила) та дискурсний (зв'язність і узгодженість). До уваги беруться різні методи, стратегії, техніки, які засновані на багаторазовому повторенні одного і того ж контенту. Особливу увагу приділено техніці "дрилінга". Розкрито особливості усвідомленого (не механічного) повторення і в результаті запропоновано техніку усвідомленого "дрилінга". Наголошено, що нові мовні одиниці набагато успішніше засвоюються, коли студенти часто їх повторюють, установлюючи чіткі зв'язки з реальним життям, а ці зв'язки персоналізуються. У реальному житті люди часто змушені повторювати те саме багато разів, виконуючи щоденні рутинні процедури. Таке повторення є природним. При навчанні іноземної мови виконання рутинних процедур діє як штучне мовне середовище і може працювати як своєрідне занурення у мову. Представлені методичні прийоми, спрямовані на формування та розвиток таких компонентів комунікативної компетентності, як граматична і дискурсна. Рутинні класні процедури, безсумнівно, є потужним джерелом для вирішення проблеми, пов'язаної із виконанням багаторазових повторень, і в той же час запобіганням неприродності. Доведено, що доцільно організоване виконання рутинних процедур забезпечує осмислене, а не механічне запам'ятовування. Більш того, рутинні класні процедури, належним чином організовані, скорочують час мовлення викладача і, відповідно, збільшують час мовлення студентів. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Revutska S. The use of Classroom routines in memorization and further development of communicative competence / S. Revutska // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки. - 2020. - Вип. 37. - С. 77-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vmvn_2020_37_8. Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |