![]() | Наукова періодика України | ![]() | Вісник Національного університету "Львівська політехніка" |
Лесько Н. Зміст компетенції податкових органів та проблеми її закріплення у законодавстві / Н. Лесько // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія : Юридичні науки. - 2022. - Т. 9, № 2. - С. 57-63. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnulpurn_2022_9_2_11 Розглянуто на підставі методології системного підходу поняття та зміст компетенції податкових органів і проблеми їх закріплення у законодавстві як чинників, які зумовили ряд проблем податкового правозастосування. Зазначено, що поняття компетенції податкових органів законодавство не визначає, а компетенція податкових органів визначається у Положенні про Державну податкову службу України. Податкові органи є носіями різногалузевої компетенції, оскільки на них покладено не тільки застосування податкового права, але й здійснення функції інформаційного забезпечення податкового адміністрування, адміністративно-правових (управлінських) функцій, функцій агента валютного контролю, контролю за веденням касових операцій юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців. Виявлено некоректне визначення функцій і повноважень Державної податкової служби у Положенні про Державну податкову службу України, затвердженому Кабінетом Міністрів України. Указано, що публічно-правове розуміння компетенції можливо у "вузькому" та "широкому" сенсах. У "вузькому" сенсі сутність компетенції розкривається через зміст повноважень відповідного органу влади. У "широкому" значенні компетенція є категорією розгалуженою, що складається з декількох різнопорядкових елементів, серед яких називають функції публічного органу влади, предмети відання, мету, завдання діяльності. Під компетенцією податкових органів розуміється система повноважень (прав та обов'язків) податкових органів, предметів відання, сфери суспільних відносин, у межах якої здійснюється державно-владна діяльність податкового органу та реалізуються повноваження. Зауважено, що законодавцю необхідно у правотворчій практиці використовувати доктринальне поняття компетенції органу влади та чітко структурувати підзаконні акти, що визначають компетенцію податкових органів, не допускаючи ототожнення їх повноважень, функцій і завдань. Із Положення про Державну податкову службу України треба вилучити повноваження, пов'язані з проведенням податкового контролю, інформуванням платників податків, роз'ясненням законодавства, застосуванням санкцій, заходів попередження та припинення порушень, тому що ці положення дублюють норми законів, насамперед Податкового кодексу України, і не повинні міститися у підзаконних нормативно-правових актах. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Лесько Н. Зміст компетенції податкових органів та проблеми її закріплення у законодавстві / Н. Лесько // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія : Юридичні науки. - 2022. - Т. 9, № 2. - С. 57-63. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnulpurn_2022_9_2_11.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![]() |
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |