116 Поле кодованих даних: двовимірні зображувальні об'єкти

Поле містить кодовані дані щодо непроекційних двовимірних зображувальних об’єктів у відповідності до ISBD (NBM), які застосовуються у бібліотечній та музейній каталогізації.

ФАКУЛЬТАТИВНЕ

ПОВТОРЮЄТЬСЯ, якщо об’єкт каталогізації має декілька специфічних ознак


  • ІНДИКАТОРИ

Індикатор 1: пробіл (не визначено)
Індикатор 2: пробіл (не визначено)


  • ПІДПОЛЯ

$a Кодовані дані для двовимірних зображувальних об’єктів. Дані, що заносяться до підполя $a, визначаються позицією символу в підполі. Підполе має фіксовану довжину 18 символів, які нумеруються від 0 до 17.

Таблиця елементів даних фіксованої довжини підполя $a

Найменування елементу даних

Кількість
символів

Позиції символів

Визначник специфіки двовимірного зображувального об’єкту

1

0

Матеріал первинної основи

1

1

Матеріал вторинної основи

1

2

Колір

1

3

Техніка (рисунок, живопис)

6

4–9

Технологія (друк)

6

10–16

Визначник функціонального призначення

2

16–17

$a/0 Визначник специфіки двовимірного зображувального об’єкту

Односимвольний код, що використовується для позначення специфіки класу фізичного об’єкту.

$a/0 Визначник специфіки двовимірного зображувального об'єкту a-c

$a/0 Визначник специфіки двовимірного зображувального об'єкту d-z

$a/1 Матеріал первинної основи

Односимвольний код для визначення типу матеріалу, що використовується як первинна основа (тобто основа або база, на яку нанесене зображення).

$a/1 Матеріал первинної основи

$a/2 Матеріал вторинної основи

Односимвольний код, що визначає специфіку типу матеріалу (відмінного від звичайного музейного полотна), на який накладається матеріал первинної основи (монтаж).
Позиція цього символу кодується тільки в тому випадку, коли монтаж або накладене полотно має історичне, інформаційне, естетичне або архівне значення (в інших випадках використовується код “y”). Для кодування даного елементу використовуються ті ж самі коди, що і для кодування Матеріалу первинної основи (поз. символу 1) з таким додатковим кодом:

$a/2 Матеріал вторинної основи

$a/3 Колір

Односимвольний код, що визначає колір двовимірного непроекційного зображувального об’єкту.

$a/3 Колір

$a/4-9 Техніка (рисунок, живопис)

Двосимвольний код, що визначає техніку, в якій виконано рисунок або живопис. Існує три двосимвольні позиції для кодування техніки, які повинні заповнюватись зліва направо. Невикористані позиції заповнюються пробілами. Якщо двовимірний зображувальний об’єкт не є рисунком або твором живопису, перша позиція символів містить “хх” (не використовується), решта позицій містить пробіли.

$a/4-9 Техніка (рисунок, живопис)

$a/10-15 Техніка (гравюри)

Двосимвольний код, що визначає техніку, в якій виконані гравюри. Існує три двосимвольні позиції для кодування техніки, які повинні заповнюватись зліва направо. Невикористані позиції заповнюються пробілами. Якщо графічний матеріал не є гравюрою, перша позиція символів містить “хх” (не використовується), решта позицій містить пробіли.

<strong>$a/10-15 Техніка (гравюри)

$a/16-17 Функціональне визначення

Двосимвольний код для визначення функціональної форми документу. Якщо код не використовується, позиції двох символів містять “xx” (не використовується).

$a/16-17 Функціональне визначення